Neden Witcher Okumalıyız?

Her insanın sevdiği kitap türü vardır. Yeterince kitap okumuş birisi "x türünden çok keyif alıyorum." diyebilir. Kimi için bu x roman iken kimi için hikayedir. Şimdiye kadar, makale okumaya bayılıyorum, diyeni görmedim tabi 😃
Fantastik edebiyat da benim en sevdiğim türlerden biri. Temmuz 2019'da başlayan Witcher serüvenim bu ay sona erdi. Son kitap tamamlandı. Yazgı tamamlandı. Ourobos yılanı kuyruğunu ısırdı. Ahh.. Tabi bunlar spoiler sayılmayacak küçük şeyler. Evrene giriş için şu yazıma gidebilirsiniz.
Dikkat! Bu noktadan itibaren küçük spoiler içerikleri olacaktır. Sonra uyarmadın demeyin😊

Kaderin Kılıcı; Geralt'ın Ciri'yi aramasıyla başlıyoruz. Kadere inanmayan Geralt Ciri'yi aramaya koyulur. Hiç beklemediği yerde Sürpriz Çocuk onu bekliyordu. Diziyi izleyenler için son sahnenin benim için önemini anlatamam.

Elflerin Kanı; Ciri'nin bir witcher olarak eğitim aldığı o sıcak Kaer Morhen günlerini anlatır. Her şey mutlulukla devam ederken Yennefer ortaya çıkar. Bir kaynak bulduğunu düşünen Yennefer, Ciri'yi çocuğu yerine koyar. Onun bir witcher değil de büyücü olarak büyümesi gerektiğini söyler. Ciri ve Yennerfer Melitele Tapınağına varır ve eğitimlere başlar. Her ne kadar bir parçası Geralt ile kalsa da bu menekşe gözlü kadına da zamanla alışacaktır.

Nefret Çağı; Ciri büyücülük okuluna kaydolacaktır. Yennefer'den kaçıp Geralt'a dönmek ister. Yolda onu çok değişik haller beklemektedir. Size burada anlatamayacağım ama okurken beni kah keyifle gülümseten kah kalp atışlarımın yükseldiği harika sayfaların akışına sizi davet edebilirim. Ciri sevmeyi değil, yalnızca öldürmeyi öğrenmişti. Gerçekten iyileştirme gücü var mıydı? İçindeki büyü gücünden feragat edip çölden kurtuldu. Ama artık ortada Ciri diye biri kalmamıştı. Kıtanın her yanında aranırken o yalnızca  Scoia'tael üyesi Falka'dır.

Ateşle İmtihan; Geralt'ın Ciri'yi arama yolculuğudur. Yanına Brokilon'dan Milva, üstat Dandelion, Cahir, yüzyıllar öncesinden bir vampirle yol alırlar. Bu arada savaş son hız devam etmektedir. Aslen hiçbir yerli olan Geralt, Rivya Kraliçesi tarafından Rivyalı Geralt olma hakkı kazanır.
Kırlangıç Kulesi ile her şey daha da çok kızışır. Kitap boyunca büyücüler, devletler, tarafların kızışması... Her şey Ciri'yi ele geçirmek içindir. Kırlangıç Kulesi'ne yollanan Ciri, her şeyden uzaklaşıp kaçabilmeyi son anda başarmıştır. Derken...

Gölün Hanımı; finale yakışır bir kitap oldu. Ciri çok farklı bir zaman ve mekanın içinde uyanır. Kendini elflerin diyarında bulur. Özgür kalmasının tek koşulu: Bir çocuk vermek. Bizim 17 yaşındaki minnoş Cirimiz çocuk verecekmiş bilmem kaç yüzyıl yaşındaki adama... Bak sen! Bir okur olarak bu sahnelere çok kızgındım. Fakat o çocuk oluşmadı. Ciri, benim güçlü kızım, tek boynuzlu atın yardımı ile zamandan ve mekandan ayrışabileceğini anladı. Kelpi'ye atlayıp çok farklı alemlere yol aldı. Bu sırada Yennefer, Vilgefortz'un elinde tutulmaktadır. Firingilla Vigo, Geralt'ı yanıbaşından ayırmıyor, onu aşkla sarıyordu. Geralt'ın aklına Ciri ve Yennefer için durmadan devam etme düşüncesi gelene değin bu sahte-bana göre- aşk devam etti. Geralt arkadaşlarını da alıp yola çıktı. Yennefer'a vardığında Ciri de mekanda var oldu. Hep beraber Yennefer'i kurtardılar. Bu üçlü mutlu sona adım adım koşarken Emhyr var Emreis ordusuyla çıkıp geldi. Kendi öz kızı Ciri'yi alıp gelini yapacağını söyledi. Ciri Geralt ve Yennefer ile yaşamak istediğini söyledi. Emhyr ordusunu alıp döndü.
Hikaye finalini yaptı.
Okumak isteyen herkes bu büyülü dünyanın kapısından geçebilir.
Tabi Geralt bir dolu yaratık avladı. Savaşlar, devletler bir dolu tarihi olay da yaşandı. Ben 3 kişiyi temele alarak hikayeyi anlattım.
Buraya kadar okuduysan teşekkür ederim! 💜






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çalışma Ortamlarını Tanıyorum

Çay Partisine Hoş Geldin!