Erich Fromm Okumaya Merhaba

Selamlar herkese. Bugün yine harika bir kitapla sizinleyim. Aydan aya sosyoloji, psikoloji alanında okumalar yapıyorum. Bugünkü konuğumuz benim de ilk kez tanıştığım Erich Fromm'dan Dinleme Sanatı.
Kitap;
  1. Analitik Tedavide Hastanın Değişmesine Yol Açan Faktörler
  2. Psikanalizin Tedavisel İyileştirici Yönleri
olarak 2 bölümden oluşuyor. Psikolojiye ilgi duyan herkesin okuyabileceği ölçüde. Dil olarak ilk sayfalarda soyut geliyor fakat 2. bölümde tamamen anlaşılır hale geliyor. Kitaptan çıkarımlarım:

  • Her insan kendini analiz edebilir. Olaylar üzerine nasıl düşündüm, kendimi nasıl hissettim şeklinde sorulacak sorular ile içsel bir keşfe çıkmak mümkün.
  • Rüya günlüğü tutmanın bilinç dışını analiz etmek bakımından oldukça faydası olduğunu tekrar görmüş oldum. Umarım film güzelliğindeki rüyalarımı bir gün yazma cesareti bulurum 😅😏
  • Kendine her zaman hatırlatman gereken; sen amaçları olan bir insansın. Bu yüzden konsantrasyonun ve motivasyonun düştüğünde ulaşmak istediğin noktayı hatırla. Unutma, her şey çoktan bitti. 😋😸
  • Birkaç değerli alıntıyla size veda ediyorum. Diğer yazımda görüşmek üzere 🙋
Kendimizi ne kadar iyi tanırsak vereceğimiz kararların da o kadar isabetli olacağı açıktır. Kendimizi ne kadar az tanırsak vereceğimiz kararlar da o kadar karmaşık olur.
Hakikat seni özgürleştirir.
Günümüzde psikanaliste gidenlerin çoğu, yüzyılımızın karakteristiği olan huzursuzluktan mustarip. Hiçbir belirti yok, sadece mutsuz ve yabancı hissetmek, uykusuzluk bile yok, hayatın anlamı yok, sürükleniyor, belli belirsiz bir keyifsizlik. Ve analizin bunu değiştirmesini umuyorlar.
Kim başka birini gerçekten görür? Neredeyse hiç kimse. Hepimiz sadece yüzeyleri görmekten ve göstermekten memnun ve mutluyuz.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çalışma Ortamlarını Tanıyorum

Çay Partisine Hoş Geldin!