Okuduğum En Karizmatik Kitap

Selam!
Araya çok zaman girmeden, kitap yorumları birikmeden yazmak en güzeli.
Bugün anlatacağım kitap Şeffaflık Toplumu.
Toplum bilimi üzerine okuduğum ilk ciddi kitap. Bu ayın ve son zamanların -1984'den sonra- en karizmatik kitabı oldu benim için. Hani etkileyici anlamında.
Kitap size ilginiz dahilinde toplum düzenini sunuyor ve alanında uzman Byung-Chul Han'ın satırları arasında düşüncelere dalıyorsunuz. Şimdi yazacak olduklarım alıntılar. İki tire arasında yazacaklarım da benim çıkarımlarım.

"Depolanmış veriler hep aynı kalır. Günümüzde hafıza olumlulaşarak bir çöp ve veri yığınına, bir "eskici dükkanı"na ya da "içine her türden kötü muhafaza edilmiş" resim ve kullanmaktan aşınmış simgelerden oluşan bir yığının karman çorman tıkıştırılmış olduğu bir depoya dönüşmektedir."

"Sosyal medya ve kişiselleştirilmiş arama motorları internette dışarısının ortadan kaldırılmış olduğu mutlak bir yakın alan oluşturur. Burada insan yalnızca kendisi ve kendisi gibi olanlarla karşılaşır. Değişimi mümkün kılacak hiçbir olumsuzluk yoktur artık. -Ne kadar hoş değil mi? Bizi kendi istedikleri bir alana sıkıştırıyorlar.- Bu dijital mahalle insana sadece hoşuna gideceği kesimlerinin sunar dünyanın.-Hadi takalım pembe kalpli gözlüklerimizi- Böylelikle de kamusal alanı, kamusal ve hatta eleştirel bilinci ortadan kaldırarak dünyayı özelleştirir."

"Ne kadar çok enformasyon serbest kalırsa dünya o kadar karmaşıklaşır."

"Kendini ışıklandıran herkes kendini sömürüye teslim eder. Işıklandırma(Ausleuchtung) sömürüdür(Ausbeutung)

Bu bir deneme yayını. Eğer buraya kadar okuduysanız bana yorum bırakabilirsiniz. Kitapla kalın!


Ha bir de ben beğendim almak isterim derseniz linke tıklasanız yeter.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çalışma Ortamlarını Tanıyorum

Çay Partisine Hoş Geldin!