Kitap Önerisi: Problem Çözümüne Giriş 101

Selamlar sevgili okurlar.

Bu yazımda sizlere bir saatte bitirdiğim kitaptan bahsedeceğim. Zeki insanlar için basit bir kitap yazısıyla ilgimi çeken ve geçen hafta satın aldığım: Problem Çözümüne Giriş 101.

Bu kitabı okurken hala çocukmuş gibi hissettim. Öğrenebilecek şeyler sürekli vardır ve biz bunun farkında değilizdir. Problem çözmek dediğimizde aklımıza sadece matematik gelmesin. Günlük hayatta karşılaştığımız zorlukları bir problem olarak görüp çözmemiz mümkün. Kitaptan alıntı yaparak konuyu açmak istiyorum.
1. Adım: Net bir hedef belirleyin.

2. Adım: Hedef ve mevcut durum arasındaki eksikliği tespit edin.

3. Adım: Bu eksikliği nasıl giderip hedefinizi gerçekleştireceğinize dair bir hipotez oluşturun.

    3A. Mümmün olduğunca çok sayıda seçenek ve fikri listeleyin.

    3B. En iyi fikirleri hipotez olarak seçin.

4. Adım: Hipotezi kontrol edin. Hipotez çürütülürse 3.adıma geri dönün.

     4A. Hipotezi test etmek için gereken bilgi ve analize karar verin.

      4B. Analiz edin ve eylem planı oluşturun.
Artık problem çözmek için hazırız. Sizi de yoran düşünceleriniz varsa ya da çıkmaza girmiş çözüm üretemediğiniz bir anda hissediyorsanız elinize kağıt kalem alıp yazıp çizin. Şimdi durumum ne? Ulaşmak istediğim ne? Elimde neler var?

2. dönem problem çözme ve algoritma konusuna giriş yaparken bu kitaptan çocuklarıma parçalar okuyacağım. İçimdeki çocuk kadar rehber olacağım öğrencilerim de var ☺ Eğer merak ederseniz gelecek yazılarım okunmak için sizi bekliyor olacak. Sevgiyle kalın.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çalışma Ortamlarını Tanıyorum

Çay Partisine Hoş Geldin!