Kayıtlar

Kahve Donut Partisi

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi 5.sınıf BT.5.5.1.7. Problem çözümünde kullanılabilecek operatörlere örnek verir.  BT.5.5.1.8. Problem çözümünde ifade ve eşitliklere örnek verir.  BT.5.5.1.9. Problem çözümünde işlem önceliğine örnek verir.  BT.5.5.1.10. Verilen bir problemin çözümünde operatörleri kullanır.  BT.5.5.1.11. Verilen bir problemde ifade ve eşitlikleri kullanarak çözüm üretir.   kazanımlarını ele aldığımız animasyondur. Scratch 3.0 ile hazırlanmıştır. Derse ısındırma aşamasında kullanım için uygundur.

Operatör de Neymiş?

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi 5.sınıf BT.5.5.1.7. Problem çözümünde kullanılabilecek operatörlere örnek verir. BT.5.5.1.8. Problem çözümünde ifade ve eşitliklere örnek verir. BT.5.5.1.9. Problem çözümünde işlem önceliğine örnek verir. BT.5.5.1.10. Verilen bir problemin çözümünde operatörleri kullanır. BT.5.5.1.11. Verilen bir problemde ifade ve eşitlikleri kullanarak çözüm üretir.    kazanımlarını ele aldığımız sunudur. Bu sunuda bilgekunduz  sitesindeki sorulardan yararlandım. Ayrıca EBA'da bulunan Matematik dersi beceri temelli testleri inceleyerek kendi sorularımı yazdım. Umarım öğrencilerimiz için yararlı ve keyifli etkinlikler olur. Ayrıca kıymetli zümrem  bilgebt  etkinliklerinden de bu hafta yararlanıyor olacağım. 💜 Bu Office tarafından sağlanan eklenmiş bir Microsoft Office belgesidir.

Çay Partisine Hoş Geldin!

Sırayla tarçın, nane, gül tomurcukları ve su resimlerinin sabit mi yoksa değişken mi olduğuna yanıtlar vermelisin. Ardından sağ alt köşede bulunan çaydanlığa sürükle bırak. Bakalım nefis çayımızı yapabilecek misin *-* Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 5.sınıf  BT.5.5.1.6. Problemi çözmek için gerekli değişken, sabit ve işlemleri açıklar. kazanımını ele aldığımız eğitsel oyundur. Scratch ile hazırlanmıştır.

Problem Avcıları

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi 6. sınıf  BT.6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir. BT.6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder. kazanımlarına yönelik hazırlanan etkinliktir. Bu etkinlik h5p ile hazırlanmıştır.

Her Probleme Bir Algoritma

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi 6. sınıf  BT.6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir. BT.6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder. kazanımlarını ele aldığımız sunudur. Not: Bu ders öğrenci merkezli işlenecek şekilde tasarlanmıştır. Algoritma örneklerinde öğrencilerin kendilerini ifade etmeleri birinci önceliktir. Not2: Sunudaki sorular bilgekunduz  geçmiş yıllar taranarak konuya uygunluğu incelenerek eklenmiştir. Enformasyon soruları çözmenin diğer derslerdeki başarıyı pekiştirdiğini gözlemlediğim için konularıma dahil edip sizlere de sunmuş bulunuyorum 😊 İlk slayttaki görsel Pixton ile hazırlanmıştır. Bu Office tarafından sağlanan eklenmiş bir Microsoft Office belgesidir.

Sabiti Bul Değişkeni Bul

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 5.sınıf  BT.5.5.1.6. Problemi çözmek için gerekli değişken, sabit ve işlemleri açıklar. kazanımını ele aldığımız eğitsel oyundur. LearningApps ile hazırlanmıştır. Instagram: bayanislemci adresinde nasıl hazırladığımı görebilirsiniz.

Hey! Veri!

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 5.sınıf  BT.5.5.1.6. Problemi çözmek için gerekli değişken, sabit ve işlemleri açıklar. kazanımını ele aldığımız sunudur. Not: Ders öncesinde bir anket  hazırladım. Öğrencilerle konuşmak için elimizde bir veri bulutu olsun istedim. Günlük hayat içinden problem çözme ve öğrenci merkezli olması açısından bu etkinliği yararlı buluyorum.  Bu Office tarafından sağlanan eklenmiş bir Microsoft Office belgesidir.